Efterår 2018 til forår 2019 01.09.2018  -  30.06.2019
Vejledning

Græshopperne (GRÆ)
Græshopperne  4-6 år - NYT HOLD
Torsdag kl. 16.30-17.20
Instruktør: Lotte Andersen
Hjælpeinstruktør: Louise Viuf 
 
Dette er et hold for børn i alderen 4-6 år - der gerne vil lege og bruge deres kroppe.
Børne skal helst være der uden voksen, men de voksne må meget gerne være der til at stille redskabsbaner op, samt rydde dem væk efter træningen. 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Voksen/barn (V/B)
Voksen/barn 1-3 år
Onsdag kl. 16.30-17.30 
Instruktør: Jeannette Guldbæk Jensen
Minihjælper: Frida og Elin 
 
Gymnastikholdet for 1-3 årige børn med følge af en voksne (eks. far, mor eller bedsteforældre). Et hyggeligt samvær for bevægelses glade børn og voksne. Vi styrker børnenes sansemotoriske udvikling, når vi kravler, klatrer, går, løber, hopper, synger og danser. Vi leger med bolde, ærteposer, tørklæder, ringe mm., og bruger skumredskaber. 
 
Der er ingen krav om motorisk kunnen, dog har det en fordel, hvis barnet selv kan bevæge sig rundt.  
 
OBS! Det er kun barnet der skal tilmeldelse holdet den voksen følgere med gratis.

 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Spring Rytme minier (SRM)
Spring Rytme Minier - 6-9 år, drenge og piger 
Mandag kl. 16.30-18.00 
Instruktør: Malene Tangaa og Lars Guldbæk Jensen
Minihjælper: Maja
 
Vi skal lege, hoppe og spring.
Lave kolbøtter, håndstand, vejrmøller og lege med håndredskaber (vimpler og tøndebånd).
 
Så kom og få det sjovt :-) Vi er her for at lære, ikke fordi vi kan...
 
 
Der bruges air track som er sponseret af Salomon Olsen, Ambia byg, Energi E 2, Jægerspris kommunes folkeoplysningsudvalg og Dalby Idrætsforening. 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Springrødderne (RØD)
Springrødderne - 10-16 år, drenge og piger
Torsdag kl. 17.30-19.30
Instruktør: Malene Tangaa, Lars Guldbæk Jensen og Jeannette Guldbæk Jensen
 
Vi træner med og uden håndredskaber f.eks. vimpler og tøndebånd, så vi få flotte serie (dans)
Vi springer på Airtrck og mini trampolin.
Slog vejrmøller, araberspring, kraft spring, flikflak, salto, halve og hele skruer.
Der er trænings weekend d. 2-3 februar 2019, med en egen betaling på 50 kr. til forplejning, som der forventes af man deltager i.
 
Der bruges air track som er sponseret af Salomon Olsen, Ambia byg, Energi E 2, Jægerspris kommunes folkeoplysningsudvalg og Dalby Idrætsforening. 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Stavgang (STAV)
Stavgang
Onsdag kl.12.30 på parkeringspladsen 
Instruktør: Jytte Møller
 
Der er oprettet hold for stavgang hver onsdag
Stave kan lånes af foreningen !!
Der kan optages flere deltagere, så meld dig ind her på siden, og mød op til næste træning!
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pilates (PIL)
Pilates
Lørdag kl. 09.00-10.15
Instruktør: Majken Rindholm 
 
Pilates træningen fokuserer på at styrke kroppens centre hvorfra alle bevægelser udgår. Øvelserne fokuserer på stabilitet, styrke, udholdenhed og smidighed  
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Tabata/ Crossgym, Holdet for P (TA/CG)
Tabata og CrossgGym -NYT HOLD
Onsdag kl. 18.30-19.30
Instruktør: Lone Sode Bergmann

Vi prøver både tabata og CrossgGym, gennem sæsonen. Fra 15+

Tabata: Her træner vi 20-sekunders intervaller for fuld gas + 10 sekunders pause. Dette gentager du 8 gange med hver øvelse. Hver øvelse tager dermed 4 min. Hold 1 minuts pause, og gå så videre til næste øvelse. Træningen virker optimalt fordi hele kroppen og dit tyngdepunkt flyttes op og ned.

CrossGym: Træningen er forholdsvis hård – på den fede måde. Træningen udfordrer og forbedrer din kondition, styrke, balance, smidighed og koordination. En træning i CrossGym kaldes for en WOD (workout Of the Day), og består af en serie af øvelser, der skal gentages et bestemt antal gange på tid, eller så mange gange som muligt inden for et bestemt antal minutter (AMRAP- As Many Rounds As Possible).

Vi varmer godt op inden, og laver udstrækning til slut.

Kom som du er Alle er velkomne.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Voksen gymnastik (VOK)
Voksen gymnastik 50+
Onsdag kl. 17.30-18.30
Instruktør: Jytte Møller
 
Motion for Damer & Herre.
Der arbejdes med opvarmning, workout, styrke med elastik, smidighed, gulvøvelser og stræk.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)